Tompa Gábor legújabb rendezése a vizuális érzékiség jegyében született. Foszló leplek és fodrok, kecsesen mozgó táncosok, túlburjánzó falrajzok a Ruins True szereplői. Amiről beszélnek, az mégis rideg és matematikus. Mert „az igazság romjain” egy újabb Beckett-rendezés hever.
Tompa Gábor legújabb rendezése a vizuális érzékiség jegyében született. Foszló leplek és fodrok, kecsesen mozgó táncosok, túlburjánzó falrajzok a Ruins True szereplői. Amiről beszélnek, az mégis rideg és matematikus. Mert „az igazság romjain” egy újabb Beckett-rendezés hever.
A trilógia megszületett. A Kolozsvári Magyar Színházban immár Georg Büchner mindhárom színdarabját bemutatták. A nagy visszhangot keltett Woyzecketés a Danton halálátMihai Măniuţiu állította színpadra, és a szent színház fogalma fémjelzi. A harmadik kikerülhetetlen Büchner-művet viszont már a színház igazgató-főrendezője, Tompa Gábor rendezte meg – kevésbé a szent színház jegyében.
Bogdán Zsolt kacskalábú Richárdja kiáll a színpad közepére, szemeit tüzesen villogtatva, a nézőteret fürkészve belefog Shakespeare (Vas István) zökkenő nélkül gördülő jambusaiba, és megkapó természetességgel elmondja a III. Richárd nyitómonológját, hogy ti. a fuvolázó békekorban, idejét valahogy mégiscsak eltöltendő, úgy döntött, hogy gazember lesz. Mindezt prológus gyanánt, miheztartás végett közli csupán, amúgy mellékesen: nehogy meglepetés érje a nézőt. Mint ahogyan őt - Bogdánt? Richárdot? - is a legritkább esetben érheti meglepetés, hisz az önismeretnek olyan fokán áll, amely lehetővé teszi kívülről szemlélni tenmagát.
Serban vagy Kordonszkij és az oroszok. Akárhonnan nézzük: szerencsés konstelláció. Hogy Serban és Kordonszkij hogyan kapcsolódnak össze? Az Európai Színházi Unió kolozsvári fesztiváljának december eleji vendégjátékára eredetileg Serban Learjét ígérte a bukaresti Bulandra (a másik társrendező), ehelyett érkezett Kordonszkij Bűn és bűnhődése ugyanonnan.