Sűrű, terhes és nyomasztó, de egyszerre lenyűgöző és példaértékű volt a Győri Balett budapesti bemutatója a MOM Kulturális Központban. Kétségkívül valami újat, korszakosat hozott létre Ne bánts! című előadásával. Hogy pontosan mit, arra biztos választ a jövőben kaphatunk; addig is megkísérlem körüljárni az előadást működtető társadalmi, pedagógiai, pszichológiai(?) kiindulási pontokat.
A Rózsaszínház színpadképének meghatározó eleme az áttetsző „kupolájával” – kissé rézsút – a nézőtér felé fordított, vetítővászonként is szolgáló óriási esernyő az óriási színpadon: mintha száradni hagyták volna ott, rátapadt egy kósza, néha pirosló szívnek tűnő falevél. Nemcsak Párizsba – a szerelem, a művészet, a sanzon (stb.) városába – szökött be az ősz, hanem a Győri Nemzeti Színházba is.
A Rózsaszínház színpadképének meghatározó eleme az áttetsző „kupolájával” – kissé rézsút – a nézőtér felé fordított, vetítővászonként is szolgáló óriási esernyő az óriási színpadon: mintha száradni hagyták volna ott, rátapadt egy kósza, néha pirosló szívnek tűnő falevél. Nemcsak Párizsba – a szerelem, a művészet, a sanzon (stb.) városába – szökött be az ősz, hanem a Győri Nemzeti Színházba is.
A Rózsaszínház színpadképének meghatározó eleme az áttetsző „kupolájával” – kissé rézsút – a nézőtér felé fordított, vetítővászonként is szolgáló óriási esernyő az óriási színpadon: mintha száradni hagyták volna ott, rátapadt egy kósza, néha pirosló szívnek tűnő falevél. Nemcsak Párizsba – a szerelem, a művészet, a sanzon (stb.) városába – szökött be az ősz, hanem a Győri Nemzeti Színházba is.
Ül az ember a nézőtéren, hallgatja az aranytorkú Freddie-t, meredten bámulja a színpadot, és azon filózik, mit is kezdjen a szeme elé táruló revüsített, klasszikus balettosított Queen-egyveleggel. Pedig isten úgyse’ megfogadta: nagyvonalúan elfelejti Ben van Cauwenbergh belga koreográfusnak, az esseni Aalto Balett Színház igazgatójának a rossz emlékű Chaplin-balettet, s bár a Queent nem rajongja, a feltételezésekkel szemben nem ellensége a minőségi szórakoztatásnak, sőt – tehát a végsőkig türelmes lesz és megértő.