Az utolsó nap a szemlén, amolyan ráadás, vagyis inkább (libáknak járó) repeta. A nyolc versenyprogram bemutatkozott négy nap alatt, a negyedik nap éjjelére előrehozták a szakmai beszélgetést, mert a művészek másnapig nem tudtak maradni. Így a fagyos, esős kedd Árvai Györgyé, a díjazottaké, és a színészzenekaroké volt.
Esős hideg hétfő - az időjárás ecsetelése talán nem tartozik egy, a szakmai diskurzust követni kívánó írásba, de a rossz idő jórészt hozzájárul, hogy az első DASZSZ-nak alig-alig van fesztivál jellege. Péterfy Bori koncertje is elmaradt.
A nagy durranás a szemle harmadik napján is váratott magára, bár a feszültség végképp elenyészett. Jó hangulatban folyt a szakmai beszélgetés két több sebből vérző (vagy egyenesen elvérzett) előadásról: az Emigránsokról és az Othello kommentárokról.
A Szemle második napján az Urbán András rendezte The Hardcore Machine-t, a Szabó Réka rendezte Alibit, illetve a Bársony Júlia „rendezte" Végtelent láthattuk. Már maga az a tény is feszültséget okozhatna, hogy egyetlen nap három előadást is bemutattak a versenyprogramból,de a szervezés egyre gördülékenyebb, a helyszínek megfelelőek, a közönség számos. Csupán az előadások borzolják a kedélyeket.
Halász János, debreceni alpolgármester talán még soha nem mondott olyan rövid beszédet, mint a XIV. Alternatív Színházi Szemle megnyitóján. A Krétakör SzínészTánczenekar koncertjének lélegzetvételnyi szünetében örömének adott hangot, hogy az alternatív kultúra seregszemléje Debrecenbe költözött, ígéretet tett, hogy a következő években is szeretettel várják a rendezvényt, és hogy nem csak erre a pár napra, hanem az év folyamán rendszeresen számíthat a helyi közönség az alternatív színházi előadásokra a városban.